15 Mac, 2011

aNtaRa ALaSaN-aLaSan yaNG diGunaKan UntUk PontEng KeLas


ponTeng..cUba caKap SapA taK perNah PonteNG KelAs?? tIme sKoL meManG la Penuh KehadIran biLa MasUk univeRsitI or KoleJ or aPa-aPa seKalIpUn..mSti PonteNg PunYa. TaPi ponTeng pOn BerseBab aDa seBab Baik Dan adE gaK seBaik taK baiK.. aNda Fikir-fIkiRkaN LAh..

SebaB perTaMa: PonteNG seBab cuAca Tak menenTU.
MakLumLah biLa tIme mUsIn hUjan, taK kiSah La pagI ke peTanG ke Mesti HujaN..
LeBih-LebIh LagI tIme Waktu PagI..peRh..DaH la Air SeJuk..beRangIn jE..
MaCam ManDi Kat KutUB utaRa seJuknYa..cUba aMatI sitUaSi ni..

budak1: alah..hujan la..klu pegi kelas kompen basah..
budak2: eh..hujan ke? tak tau lak aku..
budak 3: yela..hujan..klu pegi memang basah pun..ala lecturer faham punya..
budak 2: aku ingat tak hujan tadi..baru nak pegi kelas( ckp lebih tp tk mandi lagi)
budak 1: macam mane ni..mak kau marah main hujan....
budak 3: tula mak aku pun marah..

akHiRnYa meMang TakPergI laJawabNye..hahaha..BetuLkaN saPe naK peGI kaLaU huJan kan?? seDanG Kan huJan nYe sedIkit-seDikit jE...maNusia-maNusIa.. =)

seBaB keDuA: IaLah seBab saKit, KaLau saKit BetuL2 taKpela JuGaK ni TaK saJe saJe je saKit..
MaKluMlah..peLajaR kaTekaN..haHa. 

student 1: aduh..aduh..aduh..sakitnya pewut aku..wei ko tolong sainkan tuk aku tau..
student 2: eh ko ni ape sal? tak ok jer? ni tiba2 je sakit.. nk MONTENG eh?
student1: eh betullah..pewut aku sakit ni,klu ko tak caya ko dengar ni..PRoTTTT1!!!!!
student 2: haramm!!! ko makan ape? bau macam &$#@&*(^$$...hampeh..nak lepas pun kat tempat lain la...
student 1: hehehe =)

Haha teNGOk tu saMpai baGI BUktI seMatA-MatA nak MontenG..NasIB baIK la KaWaN jeNis seKePaLa..kALau yaNg cePAt beRaSap meMang MaKAn peNEraJang la tU...

SeBab keTiga: JaRak anTaRa keLas JauH aTau KeLas seBeluMnYa caNceL..., 
kaLau BaB ni MeMang KAwAn2 Den eXpeRt..haHa.. KaLaU koRang dIteMpt KitaOrang koRang pun aKan BLah puNya..haHa..

orang1: eh rugi ni kalau tak balik..satu..dua tiga..emapt.. HAH..empat jam..sempat FaceBooK, baRIng-baring kalau balik ni..
orang2: aha..betul tu..sempat-sempat..leh singgah MCD lagi...hahhaa
orang1: HAHaha cara tu..moh le.. cakap je buat ape letak duit salam...
orang2: moh le.. =)

hHAha ayAt yaNg seLalu diGUnaKan oLeh kaWan Aku soRang.. Mane Die dapAt tah PeribaHasa tU..
Klakar Plak aKu raSa..haHa caM HaraMm..

seBab seTerUsnYa:  SeBab LEctureR aJar TaK FaHam..Ni aku raSa SeBab PaliNg Kuat tUk ponTeng Kot..haHa...betUl apE..KaLau daTanG + taNye kaT LectURe = StiLl tak FaHam baIk
baLIk je.. TakYah DaTang..suRuh kaWan ko YanG FaHam toLong SaIn dAn FaHamKan tuk KoraNg..haha

situasi ni selalu jugak aku dengar.....

BB1: eh,ko nak g mane? kan ade kelas ni?
BB2: lar..kelas ape pulak ni? ko ni ngigau ke?
BB3: ada kelas la. agak2 la kate takde..cakap je la nak moteng..
BB2: oh kelas tu ke? aku dah transfer dah...korang tak tau ke?haha
BB1: asal ko tak ajak aku sekali...aku pun nak transfer...
BB3: tu la..klu pegi pun tak faham..pastu nak tanye pun still tak faham.. tido pun best ni..
BB2: tula waktu petang2 macam ni tido best..layan je..lepas makan plak tu..perHHH SuPErBBBB....

maCam-MaCam kerEnaH stUdent SeKaranG..heHEh.. Nak BUat MacM maNe..PontEng berSebaB 
KatekaN..buKan sengaJa naK monTeNg Kan???heHEH

p/s: buat renungan bersama..jangan lah memonteng..  =)

Tiada ulasan: