07 Mei, 2009

ManuSia..

tajuk: manusia

dikala aku kesedihan
aku merasakan diriku ini keseorangan
tiada tempat utk aku berkongsi duka
daku bingung seperti daku kehilangan hala tuju
kini baru aku sedar bahawasanya caraku ini tidak lagi berguna lantas memakan diriku sendiri
daku bersyukur kerna tuhan masih lagi menyayangi diriku ini..kerna menunjukan aku jalan yg sebenar..
ya allah..berikanlah daku petunjukmu..daku hanyalah manusia biasa yg lemah dah tidak berdaya dan sering kali
termakan dengan hasutan iblas yg tidak henti-henti mahu memesongkan akidah ku..
betapa hinanya ku merasakan terhadap diriku ini..kerna hanya ingat padamu ketika didalam kesusahan..
kini ku merasakan bahawa diri ini terlalu hina dan keji seperti pengemis jalanan..
baru kini ku sedar bahawasanya daku tidaklah begitu sempurna sepertimana yg diperkatakan..
rupa-rupanya ada lagi yg lebih sempurna dari diriku ini..betapa hinanya ku merasakan selepes ku menyedarinya..
tuhan berikanlah daku kekuatan,serta ampunilah dosa hambamu ini yg seringklai melakukan kesilapan..
sememangnya daku dalah insan bernama MANUSIA....

Tiada ulasan: